Goed Aangekomen!

1 maart 2015 - Paramaribo, Suriname

StoelmansstraatBewoners van de Stoelmansstraat: Laurien, Iris, Ann-Sofie en IrisPalmentuin

Mijn plaatsje voor de komende twee dagen wordt de Stoelmansstraat.
Ik ben er goed opgevangen door vier studenten uit Nederland en België.

Het houten huis is nogal typerend in het straatbeeld van Paramaribo. Hout is dan ook hun lokaal product. Het doet mij alleszins denken aan la casa van Hans & Grietje of  misschien nog eerder dat van Pipi Langkous.
Heel charmant ogend!

1. Louis lagae:
    22 april 2015
    kort maar goed. beschrijf ons eens de activiteiten van een typische dag, wil je ?
  2. Sophie lagae:
    29 april 2015
    Zelfde als in België hé tijdens de week ;)
    6.45 h opstaan, halfuurtje fietsen door het helse werkverkeer zonder fietspaden en zotte Surinamers, volledig bezweet aankomen, werken, af en toe wat Surinaams feest op het kantoor (nu wel eventjes een stressy periode op het werk en eerder stilletjes en gefocust), aanzetten tegen 16h en dan de Surinaamse supermarkt trotseren en zoeken naar een groente dat ik nog niet ken om eens uit te proberen. Gisteren probeerde ik poe maar was teveel verdoezeld in mijn spaghettisaus om er iets van te proeven. Ook de gaartijd kond beter maar ik leer bij. Tegen dan is het vaak 19h en donker en dus niet meer wenselijk om de deur uit te gaan maar dit halen we in het weekend in.
    Binnenkort twee weken holiday - maar dan komen deze verhalen zeker in't uitgebreid op mijn blog terecht. Na mijn vakantie trekken we met het werk het verre binnenland waar mensen in kleine gemeenschappen of stammen leven. Keep u updated!

't Is nu 22h en dan leg ik mij meestal in mn bed ;)
    Slaapwel X